Λατινικά Β΄ Λυκείου
Τα Λατινικά Β΄ λυκείου απευθύνονται σε μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης που κύριο στόχο έχουν την εξοικείωση των μαθητών με τη λατινική γλώσσα και κατ επέκταση με τη ρωμαϊκή γραμματεία. Συγκεκριμένα, σκοπό έχουν οι μαθητές να μελετήσουν τα γραμματοσυντακτικά φαινόμενα της λατινικής γλώσσας, τις επιδράσεις αυτής σε γλώσσες των Ευρωπαϊκών λαών, να κατανοήσουν όρους, έννοιες και φράσεις της λατινικής που έχουν ενσωματωθεί στο λεξιλόγιο της νέας ελληνικής και να γνωρίσουν μέσα από κείμενα πτυχές της ιδιωτικής και δημόσιας ζωής των Ρωμαίων.
Ομαδικό ή Ιδιαίτερο;
Στο Έτσι Μαθαίνω προσφέρουμε ομαδικά και ιδιαίτερα μαθήματα προετοιμασίας Λατινικών Β΄ Λυκείου. Ο Σύμβουλός μας θα σας προτείνει την καλύτερη επιλογή αφού πρώτα συζητήσετε μαζί του τις ανάγκες σας. Οι μαθητές των ομαδικών και των ιδιαιτέρων μαθημάτων εξετάζονται ταυτόχρονα στους 3 κύκλους διαγωνισμάτων που γίνονται κατά την προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Λίγα Λόγια για τα Λατινικά της Β Λυκείου
Αναλυτικά θα διδαχτούν
Εισαγωγή
α) Λατινική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Η λατινική γλώσσα, Η γένεση της ρωμαϊκής λογοτεχνίας, Εποχές της ρωμαϊκής λογοτεχνίας, Γενικά χαρακτηριστικά της ρωμαϊκής λογοτεχνίας (σσ. 9-12). β) Η εξέλιξη της ρωμαϊκής λογοτεχνίας: Κλασική εποχή: α. Οι χρόνοι του Κικέρωνα, β. Αυγούστειοι χρόνοι (σσ. 14-21).
Ενότητες I – XV
Κείμενα-μετάφραση-στοιχεία ρωμαιογνωσίας
- Μετάφραση του κειμένου στη Ν Ε.
- Επισήμανση κοινών λέξεων και κοινών ριζών της Λατινικής με τη Νέα Ελληνική.
- Σύνδεση με το ευρύτερο ιστορικό, κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο στο οποίο ανάγεται το κείμενο.
Γραμματικά-Συντακτικά φαινόμενα
- Κλίση των πρωτόκλιτων και δευτερόκλιτων και τριτόκλιτων ουσιαστικών
- Βασικές καταλήξεις του ρήματος στην Ενεργητική Φωνή και των 4 συζυγιών
- Κλίση αντωνυμιών (προσωπικής. Δεικτικής , Αναφορική)
- Χρήσεις των πτώσεων
- Δευτερόκλιτα και Τριτόκλιτα επίθετα
- Αλληλοπάθεια και αυτοπάθειας
- Παράθεση και επεξήγηση
- Τα απαρέμφατα και τη σύνταξη τους
- Ενεργητική και παθητική σύνταξη
Συχνές Ερωτήσεις
Ο Σύμβουλος Καθηγητής παρακολουθεί τα μαθήματα και επεμβαίνει όπου θεωρείτε απαραίτητο. Αν η πρόοδος δεν είναι η αναμενόμενη, η χημεία μεταξύ μαθητή και καθηγητή δεν οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα, αν η παιδαγωγική μέθοδος δεν είναι η καλύτερη ο σύμβουλος παρεμβαίνει και διορθώνει ότι χρειάζεται.
Οι Σύμβουλοι μαθημάτων έχουν επιλεγεί και έχουν εκπαιδευτεί ώστε να μπορούν να διακρίνουν γρήγορα ην ανάγκη του κάθε μαθητή πάνω στα μαθήματα που και οι ίδιοι διδάσκουν. Μπορείτε να μας ζητήσετε κάποιον σύμβουλο που εσείς προτιμάτε και θα το λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας.