Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι
Τα Αρχαία Α΄ Λυκείου εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της ιστοριογραφίας με τα έργα των Θουκυδίδη και Ξενοφώντα ,προκειμένου να εμπλουτίσουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει από το Γυμνάσιο και να εμβαθύνουν σε κείμενα διαχρονικού ενδιαφέροντος, προσεγγίζοντάς τα ερμηνευτικά, με κριτικό στοχασμό και αναλύοντας παράλληλα γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα.
Ομαδικό ή Ιδιαίτερο;
Στο Έτσι Μαθαίνω προσφέρουμε ομαδικά και ιδιαίτερα μαθήματα προετοιμασίας στα Αρχαία της Α΄ Λυκείου. Ο Σύμβουλός μας θα σας προτείνει την καλύτερη επιλογή αφού πρώτα συζητήσετε μαζί του τις ανάγκες σας. Οι μαθητές των ομαδικών και των ιδιαιτέρων μαθημάτων εξετάζονται ταυτόχρονα στους 3 κύκλους διαγωνισμάτων που γίνονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Λίγα Λόγια για τα Αρχαία της Α΄ Λυκείου
Αρχικά οι μαθητές από την Εισαγωγή θα διδαχτούν τα κεφάλαια:
α) Κεφ.Β΄: Θουκυδίδης Ολόρου Αλιμούσιος (1. Η ζωή του – 2. Το έργο του. Ενδιαφέροντα και ιδέες – Μέθοδος – Η δομή του έργου. Ο χρόνος της σύνθεσής του – Γλώσσα και ύφος)
β) Κεφ. Γ΄: Ξενοφών Γρύλλου Ερχιεύς (1. Η ζωή του – 2. Το έργο του. Ενδιαφέροντα και ιδέες)
Στη συνέχεια θα μελετήσουν τα Κείμενα:
Α) Θουκυδίδη, Ιστορίαι, 3ο Βιβλίο που περιλαμβάνει τα γεγονότα του τέταρτου, πέμπτου και έκτου έτους του Πελοποννησιακού πολέμου και πραγματεύεται τα ηθικά ζητήματα που προκύπτουν κατά την διεξαγωγή ενός εμφύλιου σπαραγμού ( Κεφάλαια 70, 71-73, 81)
Β) Ξενοφώντα, Ελληνικά, 2ο Βιβλίο, και συγκεκριμένα αποσπάσματα στα οποία καταγράφονται γεγονότα όπως η ήττα της Αθήνας στους Αιγός Ποταμούς, η πολιορκία και η παράδοση της Αθήνας στη Σπάρτη, η κατάληψη της εξουσίας από τους Τριάκοντα και τα εγκλήματα που διέπραξαν μέχρι την αποκατάσταση της δημοκρατίας (Κεφ1. § 16-32 – από μετάφραση, Κεφ 2. § 1-4 και § 16-23, Κεφ 3. § 11-16 -από μετάφραση και § 50-56)
Συχνές Ερωτήσεις
Ο Σύμβουλος Καθηγητής παρακολουθεί τα μαθήματα και επεμβαίνει όπου θεωρείτε απαραίτητο. Αν η πρόοδος δεν είναι η αναμενόμενη, η χημεία μεταξύ μαθητή και καθηγητή δεν οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα, αν η παιδαγωγική μέθοδος δεν είναι η καλύτερη ο σύμβουλος παρεμβαίνει και διορθώνει ότι χρειάζεται.
Οι Σύμβουλοι μαθημάτων έχουν επιλεγεί και έχουν εκπαιδευτεί ώστε να μπορούν να διακρίνουν γρήγορα ην ανάγκη του κάθε μαθητή πάνω στα μαθήματα που και οι ίδιοι διδάσκουν. Μπορείτε να μας ζητήσετε κάποιον σύμβουλο που εσείς προτιμάτε και θα το λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας.