Η λέξη «αξιολόγηση» δημιουργεί αυτόματα αρνητικά συναισθήματα στους περισσότερους από εμάς. Σκεφτόμαστε διαγωνίσματα, ατελείωτες ημέρες βαθμών στο σχολείο ή πιο πρόσφατα αγχωτικές ώρες αξιολόγησης στη δουλειά. Παρόλα τα αρνητικά συναισθήματα που μας προκαλεί είναι μία συνθήκη αναπόφευκτη η οποία μάλιστα δεν αποτελεί και απαραίτητα κάτι το αρνητικό.
Έχεις σκεφτεί ποτέ πως η αξιολόγηση δεν είναι συνώνυμο της κριτικής αλλά ένας τρόπος ελέγχου της προόδου κάποιου; Άρα κάτι το απολύτως θετικό. Κάτι που θα σε βοηθήσει να προχωρήσεις, θα σου δώσει κίνητρο, θα σε σπρώξει να διαπρέψεις. Το έχεις σκεφτεί ποτέ ως κάτι που σε ωθεί να συνεχίσεις την καλή δουλειά ή να ξεκινήσεις να προσπαθήσεις περισσότερο; Το έχεις σκεφτεί ποτέ ως μία σήμανση, μία πινακίδα με άλλα λόγια που σου δείχνει την κατεύθυνση προς την πρόοδο;
Η αξιολόγηση έχει μόνο πρόσημο θετικό! Μην τη φοβάσαι! Αντίθετά ζήτησέ την. Θα σε βοηθήσει να συστηθείς με την αυτοκριτική και θα σε κάνει μόνο καλύτερο.
Επειδή ακριβώς στο Έτσι Μαθαίνω πιστεύουμε στην αξία της αξιολόγησης και στα οφέλη της για τους μαθητές μας, στο τέλος κάθε μήνα ζητάμε από τους καθηγητές μας να μας μιλήσουν για την πρόοδο των μαθητών τους. Αυτή η διαδικασία έχει στόχο να λειτουργεί ως αρχείο της προόδου των μαθητών μας, να τους βοηθάει να θέτουν υψηλότερους στόχους και να τους κρατά συγκεντρωμένους καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.