Στέλλα Μπομποτσιάρη's blog

Ερχεται το ψηφιακό σχολείο

Ερχεται το ψηφιακό σχολείο

Στη δουλειά μας είναι απαραίτητο να ενημερωνόμαστε αλλά και με την σειρά μας να ενημερώνουμε μαθητές και γονείς. Πριν λίγες μέρες λοιπόν έπεσε στα χέρια μου ένα άρθρο με τίτλο «Ερχεται το ψηφιακό σχολείο». Αυτοί οι βαρύγδουποι και ηχηροί τίτλοι με ανατριχιάζουν και με ενθουσιάζουν γιατί σκέφτομαι -καθότι και ρομαντική ενίοτε- «επιτέλους, δεν θα είμαστε μόνοι μας». Δεν πέρασαν 2 λεπτά και ο ενθουσιασμός δυστυχώς εξανεμίστηκε. Λόγω της μεγάλης μας εμπειρίας στο χώρο της διαδικτυακής εκπαίδευσης δεν μας εντυπωσιάζει ο επιτηδευμένος λόγος.

Εσύ τι θα κάνεις με δουλειά εκεί, θα βρεις κάτι;

Η διαδικτυακή διδασκαλία

Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα έφερε πολλές αλλαγές στη ζωή μας. Άλλοι άλλαξαν δουλειές, άλλοι έμειναν χωρίς δουλειά, κάποιοι γύρισαν πίσω στο “χωριό” και κάποιοι έφυγαν για άλλες χώρες. Με τον άντρα μου ανήκουμε στην τελευταία κατηγορία. Οι συνθήκες εργασίας στο αντικείμενο του είναι πολύ καλύτερες στο Λονδίνο και έτσι πήραμε την απόφαση να φύγουμε, μαζί με χιλιάδες άλλους επιστήμονες. Ανάμεσα στις άπειρες άλλες ερωτήσεις, η πιο δημοφιλής -ακόμα και από αυτούς που ήξεραν ότι διδάσκω διαδικτυακά- ήταν “εσύ τι θα κάνεις με δουλειά εκεί, θα βρεις κάτι;”. Το μόνο που δεν με απασχόλησε ή προβλημάτισε ούτε λεπτό ήταν η δουλειά μου.

Ας φανταστούμε

ας φανταστούμε

«Μία φορά και έναν καιρό»: μία φράση που όλοι αγαπήσαμε, γιατί πολύ απλά μας φέρνει στο νου τα αγαπημένα μας παραμύθια! Τότε που μπορούσες να φαντάζεσαι χωρίς όρια και χωρίς να φοβάσαι μη σε κατηγορήσει κάποιος για φαντασιόπληκτο... τι χαρακτηρισμός και αυτός! Μα η φαντασία δε κοστίζει τίποτα... γιατί μας απαγορεύεται όσο περνούν τα χρόνια; Επίσης, όσο την αφήνεις σε αφήνει! Ενώ δηλαδή μπορεί στα 5 σου χρόνια να διαθέτεις 20 κιλά φαντασία στα 40 σου μπορεί να διαθέτεις γύρω στα 500 γραμμάρια. Εχετε ποτέ σκεφτεί κατά πόσο είναι απαραίτητη η φαντασία; Σε κάποιο σημείο στην ομιλία του αναφέρει ο κ.

Εξατομικευμένη μάθηση

Εξατομικευμένη μάθηση

Η διαφορετικότητα των ανθρώπων είναι και επιστημονικά αποδεδειγμένη και ευρέως αποδεκτή. Η διαφορετικότητα όμως δεν εκδηλώνεται μόνο στην ενήλική μας πορεία αλλά είναι ίσως και περισσότερο έντονη στα παιδιά και δη στους μαθητές. Ο κάθε μαθητής αντιλαμβάνεται, αφομοιώνει και επεξεργάζεται με τον δικό του τρόπο τις πληροφορίες που του μεταδίδονται επιβεβαιώνοντας τη διαφορετικότητα που μας χαρακτηρίζει. Σε αυτό το σημείο, λοιπόν, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να ασχοληθούν ουσιαστικά με τα παιδιά τους και να εφαρμόσουν τις αρχές της εξατομικευμένης μάθησης.

Αισιόδοξα τα μηνύματα προς την χρήση τεχνολογίας στην εκπαίδευση!

χρήση τεχνολογίας στην εκπαίδευση

Το μέλλον της εκπαίδευσης είναι σίγουρα ταυτισμένο με την τεχνολογία. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης συναντάμε διάφορες τάσεις και μεθόδους. Υπάρχουν οι πολύ τολμηροί του χώρου, όπως για παράδειγμα το Έτσι Μαθαίνω, που στηρίζει αποκλειστικά τη μέθοδο διδασκαλίας στο διαδίκτυο, και υπάρχουν οι λιγότερο τολμηροί, που κάνουν κάποια βήματα συνδυασμού της δια ζώσης εκπαίδευσης με την διαδικτυακή, είναι αυτό που στο χώρο του E-Learning ονομάζουμε blended learning.

Μιλάμε στην Αχαΐα για τα διαδικτυακά μαθήματα

Μιλάμε στην Αχαΐα για τα διαδικτυακά μαθήματα

Ο μεγαλύτερος ραδιοφωνικός σταθμός της Αχαΐας ο mojo Radio μας φιλοξένησε και μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για το Greek Lessons OnLine, το Έτσι Μαθαίνω και το σεμινάριο O Διαδικτυακός Καθηγητής.