5 λάθη που σίγουρα κάνεις αν ξεκίνησες τώρα να διδάσκεις διαδικτυακά.

5 λάθη που σίγουρα κάνεις αν ξεκίνησες τώρα να διδάσκεις διαδικτυακά.
  1. Μιλάς πολύ! Θα μου πεις αυτό το λάθος το έκανα και πριν! Μπράβο για την ειλικρίνεια σου αλλά στο διαδικτυακό μάθημα να ξέρεις ότι αυτό είναι δυο φορές λάθος! Μάθε να ρωτάς και να περιμένεις απάντηση! Η εκπαίδευση θέλει διάδραση, αλλιώς φτιάξε βιντεάκια για το YouTube! Θα προσφέρεις δωρεάν γνώση και θα έχεις όλο το χρόνο δικό σου να μιλάς με την ψυχή σου. Αυτό όμως είναι άλλη συζήτηση! Στο ζωντανό διαδικτυακό μάθημα να μιλάς 40% εσύ και 60% ο μαθητής ή οι μαθητές, αν το μάθημα είναι ομαδικό. Δεν κάνεις διάλεξη, κάνεις κάτι πολύ πιο δύσκολο και απαιτητικό!
  2. Πας σε μια «μάχη» χωρίς τα όπλα σου! Αν δεν έχεις καλή σύνδεση, κάμερα, ακουστικά με μικρόφωνο και προπάντων γραφίδα, μην το δοκιμάσεις! Στην καλύτερη περίπτωση θα χάσεις έναν μαθητή και στην χειρότερη την αυτοπεποίθηση σου! Επένδυσε σε τεχνολογικό εξοπλισμό και θα ανταμειφθείς αμέσως! Ειδικά τώρα, που η μετριότητα στη διαδικτυακή εκπαίδευση έχει πάρει διαστάσεις πανδημίας!
  3. Τα προκαταρκτικά! Μέχρι τώρα μπορεί να έμπαινες σε μια τάξη με μια κιμωλία ή ένα μαρκαδόρο στο χέρι και να αυτοσχεδίαζες καλύτερα και από τον Al Pacino στο «Άρωμα γυναίκας»! Και μπράβο σου! Η διδασκαλία θέλει ηθοποιία και έτσι πρέπει να είναι! Στο χώρο όμως του ίντερνετ τα πράγματα είναι λίγο πιο απαιτητικά! Ο ρόλος θέλει πρόβα, θέλει power point, θέλει καλές σημειώσεις, θέλει γενικά προετοιμασία! Δες ένα μαγνητοσκοπημένο μάθημα στο κανάλι του ΕΤΣΙ ΜΑΘΑΙΝΩ στο YouTube και θα καταλάβεις! Ακόμα και ο Χοακίν Φίνιξ στο Τζόκερ αναγκάστηκε να αφήσει για λίγο τον αυτοσχεδιασμό και να μάθει το σενάριο! Η ανταμοιβή του; Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου!
  4. Το μάθημα δεν τελειώνει τη στιγμή που έκλεισες την πλατφόρμα και ανανέωσες το ραντεβού σας για το επόμενο προγραμματισμένο μάθημα! Στο διαδικτυακό μάθημα θα πρέπει να υπάρχει επικοινωνία και ανάμεσα στα μαθήματα! Ανέβασε τις υποχρεώσεις του/τους σε ένα cloud και μπες πριν από το επόμενο μάθημα να τσεκάρεις αν έχει γίνει η δουλεία που ανέθεσες! Μπορείς ακόμα να στείλεις στους μαθητές σου ένα βίντεο (μικρής διάρκειας) σχετικό με το προηγούμενο μάθημα και ζήτησέ τους να το δουν και να το σχολιάσουν! Για να καλυφθεί η απόσταση πρέπει η επικοινωνία να είναι συχνή! Μη το παρακάνεις αλλά μην το παραμελήσεις και τελείως!
  5. Τα παιδιά δεν φυτρώνουν! Υπάρχουν και γονείς/κηδεμόνες! Ο ανήλικος μαθητής έχει ανάγκη από έλεγχο και εποπτεία! Το εκλαμβάνει ως ενδιαφέρον και νιώθει ασφαλής! Να είσαι σε επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών σου και για να τους ενημερώνεις αλλά και για να μαθαίνεις την άποψη της άλλης πλευράς! Μια φορά τον μήνα είναι μια καλή συχνότητα! Ο γονιός θα εκτιμήσει το ενδιαφέρον σου και ο μαθητής θα αισθανθεί ότι βρίσκεται σε μια σχέση σωστή, με κανόνες και όρια!

Κώστας Κοτελίδας
Υπεύθυνος Σπουδών στο Έτσι Μαθαίνω

 

Πηγή: 
etsimathainw.gr