Το φυσικό «ντοπάρισμα» των μαθητών για την εξεταστική περίοδο!

Το φυσικό «ντοπάρισμα» των μαθητών για την εξεταστική περίοδο!

Διατροφή: Σύμμαχος στις εξετάσεις!

Οι μέρες για τις εξετάσεις έφτασαν! Γονείς και μαθητές εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επιτυχία. Σύμμαχος σε αυτή τη διαδρομή αποτελεί η ισορροπημένη διατροφή. Ας δούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε τον μαθητή σε αυτή τη σημαντική στιγμή για να ολοκληρώσει νωρίτερα το διάβασμα της προγραμματισμένης ύλης. 

Ξεκινάμε την ημέρα με σωστό πρωινό. Ο ρόλος του πρωινού γεύματος είναι πολύ σημαντικός καθώς ο εγκέφαλος χρειάζεται ενέργεια για να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Ένα τονωτικό πρωινό, είναι αναγκαίο καθώς εξασφαλίζει αυξημένη μνήμη και καλύτερη συγκέντρωση.

Τι περιλαμβάνει ένα «καλό» πρωινό; Ένα γαλακτοκομικό προϊόν σε συνδυασμό με ένα αμυλούχο τρόφιμο όπως δημητριακά, ένα φρούτο ή ένα φυσικό χυμό.

Η κατανάλωση υγρών. Είναι αναγκαίο ο μαθητής να πίνει αρκετό νερό πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου ώστε να εξασφαλίζει την ενυδάτωση του σώματος του και την καλύτερη συγκέντρωση του. Δεν ενδείκνυται η κατανάλωση χυμών και αναψυκτικών καθώς περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σακχάρων γεγονός που δε συμβάλλει θετικά.

Τι να προτιμήσω για να ξεδιψάσω; Υγρά χωρίς σάκχαρα, όπως είναι το νερό, το γάλα, το τσάι και οι φυσικοί χυμοί.

Συχνά και μικρά γεύματα. Η κατανάλωση τροφίμων που βρίσκονται σε όλες τις ομάδες είναι απαραίτητη σε αυτή τη περίοδο ώστε να οδηγήσουν τον μαθητή σε μεγαλύτερη νοητική εγρήγορση. Για αυτό προτείνονται οι ακόλουθες ομάδες τροφίμων: φρούτα, λαχανικά, ψάρι, κρέας, ρύζι ή πατάτες. Είναι αναγκαίο να λαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά από τις παραπάνω ομάδες. Πρόταση: Να συνοδεύεται το γεύμα από σαλάτα της εποχής.

Υγιεινά σνακ. Στο άκουσμα «σνακ» ο μαθητής φέρνει στο μυαλό του πατατάκια, σοκολάτες και γλυκά. Κι όμως, υπάρχουν και υγιεινά σνάκ τα οποία είναι απαραίτητα για τον οργανισμό.

Ποια είναι αυτά; Οι μπάρες δημητριακών με φρούτα ή σοκολάτα, τα αμύγδαλα και γενικά οι ανάλατοι ξηροί καρποί, η σοκολάτα υγείας είναι ορισμένα σνάκ που μπορούν να κρατήσουν την ενέργεια σε υψηλό επίπεδο.

Γυμναστική. Μια βόλτα ή ακόμα και οι αθλητικές δραστηριότητες όπως το μπάσκετ, το βόλεϊ είναι αυτά που θα ξεκουράσουν το μυαλό από το πολύωρο διάβασμα.

"Νους υγιής εν σώματι υγιεί" έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι… σίγουρα κάτι ήξεραν!

Καλή επιτυχία και καλά αποτελέσματα!

 

Πηγή: 
etsimathainw.gr